Facking.


Det blir ingen sportrustad Aygo.

Jag vet i ärlighetens namn inte vad det blir för köp av bil.

Just nu är detta med bilköp ett ganska världsligt "problem".

Efter att jag har gått en 3-dagars kurs i Fackets Grunder, som numera moderniserats och döpts om till: Om Facket, har jag börjat tänka lite mer på vilken djungellag det råder ute på arbetsmarknaden.

Även fått en helthetsbild om vikten av att vara meddlem i facket- det är inte enbart ett skydd om du skulle bli arbetslös- ditt meddlemsskap gynnar dig och dina medmänniskor även under anställning.


Vad tycker ni om företag som har anställningsformer som går via ett bemanningsföretag, där personal sms:as in vid behov? Dem skriver kontrakt enbart för det pass dem jobbar (om dem nu blir sms:ade) och har heller inget påskrivet avtal hos bemanningsföretaget. Vilket innebär att dessa personer inte kan visa att dem är anställda- at all. Dem har heller inga garanterade tider och heller inte skyldiga att jobba när dem får sms om lediga arbetspass.


Jag är intresserad av hur Du ser på det här.


Varför gick jag den här kursen?
Jag ville bli mer medveten om vad facket egentligen gör för nytta och öka min kunskap för att kunna motivera mitt medlemsskap.




Kommentarer
Postat av: Arnemette

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.

2011-01-13 @ 10:04:23
URL: http://arnemette.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0