The Big Bang Theory.


Jag har sett ströavsnitt av The Big Bang Theory, eftersom jag tycks uppskatta det jag sett bestämde jag mig för att börja från avsnitt ett.

Nu har jag sett fyra avsnitt och jag har flera säsonger framför mig, vilket passar bra denna årstid.

Dexter är en annan favorit- väntar på senaste avsnittet.

Appropå serier så frågade jag två av mina kollegor om man väljer serier genom identifiering av karaktärerna i serien. Kollega nummer ett svarade "både ja och nej" med motiveringen att man väljer serier utifrån intresse och därefter fortsätter man att följa den om man kan relatera till sig själv eller personer/miljöer i sin omgivning.

Kollega nummer två gav mig ett snarlikt svar, men där hävdade hon snarare att man kanske vill vara som karaktären och att man har en önskan att leva det livet.

Jag har inga ambitioner att försöka vara en levande Dexter, förutom att jag också gärna håller livet simpelt. I The Big Bang Theory kan jag förvisso identifiera mig i de långa utläggen dom håller när dom beskriver något relativt enkelt.


En av mina kollegor går gärna ifrån mig när jag är på väg att kicka igång ett varför utlägg. Man kan säga att hans intresse inte är påfallande.

Jag tycker om att skapa teorier byggt på information från olika håll- bilda en egen uppfattning för att sedan utforska om någon håller med mig eller om dom har en annan uppfattning.

Jag har svårt att fatta mig kort.  ;)


Kommentarer
Postat av: Boolealina

Hi! Your site appeared very useful to me. Excellent work, thanks.

2011-05-23 @ 20:52:30
URL: http://boolealina.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0