Bacon&egg


Igår kväll, efter en comback på jobbet for jag över till Tove. Hon bjöd på en god middag á la lchf. Tack och bock! Hon berättade lite om lchf och vad den innebär fysiskt och praktiskt. Med mitt sunda förnuft tror jag detta kan det göra min tarm gott. Även om jag fuskade i morse när jag var på Waynes och köpte en frukostfralla med fibrer i och skinka med druvsocker i. Tvärtemot vad doktorn rekommenderar- men det stannar mellan oss, inte så nödvändigt att du springer till min doktor och tjallar på mig, right?

Av någon lustig anledning har jag alltid fungerat så, tvärtom, om någon rekommenderar mig att äta tio liter glass om dagen så skulle jag förmodligen inte göra det. Kanske för att jag realistiskt sett skulle kräkas glass vid försök, men  nu tänker vi hypotetiskt. Jag gör det mesta tvärtom- även om glass är något jag verkligen tycker om, precis som korv.

Jag är som ett barn. Liknelse- säger du följande till barn: "tryck inte på knappen" så är du i många fall garanterad att dom mer än gärna vill gör precis tvärtemot vad du säger. Även om du hindrat dom ett flertal gånger så kommer den där knäppen bli intryckt, någon gång i ett oövervakat tillfälle. Faktum är att jag tog på en jättevarm tallrik för inte så länge sedan, när servitrisen upplyste mig om att den var just jättevarm och jag inte borde röra den. Om jag brände mig? Ja. Om jag kan säga att jag lärde mig av mitt misstag? Nej.

Barn ser möjligheterna inte problemen...?

Efter middagen blev det ett biobesök, vi såg Eat, Pray, Love, en feel good film enligt mig. Hollywood? Förvisso, men helt överkomligt. Jag blev inspirerad och glad, det är väl sådana känslor en feel good film har i syfte att framkalla? :)

Biosnask á la lchf: nötter, loka. Jag klagar inte, jag får ofta ont i magen av lösviktsgodis även om det är pruttgott.

Prutt och gott kanske inte rimmar, men när man säger det i en mening med lite kraft, blandat med ett stort leende, känns det fullt naturligt.

Eftersom jag, väl känd att ha ett ekande tomt kylskåp och inte ha något större intresse för att förbättra mig- även om jag borde, var jag tvungen att impulshandla ägg och bacon. Det enda jag kunde komma och tänka på, som jag dessutom kunde känna mig lite sugen på, som passar lchf.

Jag borde helt klart skriva lite oftare, på så vis kanske jag kan korta ner och få mer kvalité på mina inlägg som ni även orkar läsa, inte bara skumma- för det vet jag att du gjort precis när du kommit hit och läser precis just detta. HA!

Fattaru, i'm watching you.

Nu: Dexter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0