Recension.


För att göra ett mer konkret utlåtande av mitt imulsköp så tänkte jag hänga ut för- och nackdelar med maskinen.

Vi börjar med det tråkiga.

minus
Har du inte tillräckligt hög kaffekopp, inte nödvändigtvis en kaffekopp, men en kopp, så skvätter det lite var stans när kaffet sipprar ur kapseln. Vilket innebär en massa torkande.

Du behöver använda cirka 3 kapslar för att få en anständig kopp kaffe, kanske är jag som överdimensionerar storleken på normalkopp, jag använder i alla fall 3st. Detta innebär att dom utlovade 2,5kr/kaffekoppen inte riktigt stämmer överens med verkligheten. Summan blir istället 7,5kr, förvisso billigare än en take away cappuccino, men ändå.

Marabousmaken finns inte till denna modell.

plus
Det går snabbt, tar cirka 30sekunder innan maskinen är redo att skjuta ut första koppen kaffe, sedan behöver du bara fälla ner en spak och dra en annan åt sidan, låt rinna i 5 sek. (enligt anvisningarna). Voilà!

Designen, istället för en tråkig kaffebryggare som bara tar plats så är den här rolig att ha framme och då gör det inget att den tar plats, om än lite då den är ganska nätt.

Kaffet blir snarlik en välgjord barista cappuccino.

Till maskinen finns det att köpa kapslar med olika smaker,  bla. chococino (som jag gissar ska vara en fyndig mix av cappucino och varm choklad).


Kommentarer
Postat av: frikadellen

Jag har en typ likadan inköpt igår. Jag älskar den så mkt att ajg skulle, typ, kunna idka samlag med den.

2010-10-06 @ 21:24:33
URL: http://frikadellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0