Uppföljning.


God kväll!

Det här har ju varit, det gick fint och med hjälp av google calendar samt min fantastiska kylskåpsmagnet, kunde jag ha framförhållning- något jag jobba på.

Jag hade ingen karies, det är väldigt skönt, det finns dom som drabbas av karies även om dom är petnoga med tänderna. Men tydligen har jag ganska mycket kalk i mitt saliv och därför bildas ingen karies. Däremot slipar dom bort tandsten varje gång. Passade då på och fråga vad man kan göra för att undvika även tandsten.

Svaret jag fick var att det inte går, helt, men man kan minska tandstensbildning genom att börja borsta på de utsatta delarna av munnen. Såsom baksidan av tänderna på underkäken, då innehåller tandkrämen som mest slipmedel, att rekommendera var också att använda tandtråd då och då, jag föredrar plackers (smidigare med ett handtag).

Som ni redan vet har jag bajsat ordentligt idag, ordentliga korvar- twice. Antalet besök på taletten börjar minska och det känns oerhört skönt nu när jag ska åka i väg till London.

Dagen har ägnats åt pill i InDesign, det är lätt att fastna där, samt lite onödig shopping inför London.

Nu ska jag avrunda kvällen med lite läsning inför första uppgiften i Näthandel A. Jag gillar upplägget av distansstudierna på Hermods,  uppgifterna laddas upp på en portal för skolan, där hittar jag även information om när, vad och hur jag ska gå tillväga för alla moment. Även det slutprovet sker genom en muntligt redovisning framför datorn, det du behöver är en  dator, webbcam samt ett headset med mic. Detta innebär att jag kan styra mycket själv över min tid, det uppskattar jag. Jag kan resa samtidigt som jag har ett kommande prov, bara att ta med mig datorn och headset. Fantastiskt!


'
Kvällens litteratur.


Kommentarer
Postat av: frikadellen

Haha! Jag får också gråt i halsen ibland när jag läser Spiderchick. Det är hårt. Jag ösnkar jag också kunde lika bra. men det är bara att kämpa på med sin egen grej!



Btw så läser jag med nöje om din senaste bajsuppdatering. Jag har ju en karl med tarmåkomma så bajs är en av mina vanligaste vardagssamtalsämnen. inga kosntigheter alls.

2010-10-25 @ 20:23:58
URL: http://frikadellen.blogg.se/
Postat av: Spiderchick

hej, tack tack för ditt snälla erbjudane! Vad gulligt av dig :) Dock har jag en vän som jag kan låna boxen av. Så slipper du skicka.



Kram!

2010-10-26 @ 09:12:22
URL: http://spiderchick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0