Aaaargh.


Jag körde fast med bilen idag, således kom jag inte heller till jobbet. Efter dagens incident konstaterade jag att jag behöver köpa en spade möjligen även snökedjor, för att gardera mig. Men jag fick bilen bogserad och jag parkerade ganska långt bort. Jag tänkte till (oh really?!) och konstatertade att jag förmodligen skulle köra fast igen om jag kör in på parkeringen.

Något jag funderat på ett tag är det här med människor och hur dem upplever saker, deras reaktioner och varför  överdramatiserar, tror att dem är jordens centrum etc. Jag klarar liksom inte av människor med kontrollbehov eller dem med uppmärksamhets issues. Jag blir trött bara jag ser dem. Jag är lite tvärtemot allt det där, jag upplever dock inte att jag har något behov av att överdriva det, extremister är också jobbiga, men jag är förtjust i att uppmärksamma andra när jag tycker dem beter sig jobbigt och frågar om det var nödvändigt att uttrycka sig på det viset- enligt mig. Ifrågasätter, kan man säga. Vilket kan skapa grova frågetecken i ansiktsuttrycket. Ibland stryker jag medhårs- för att det helt enkelt är enklast och alla tycker inte om att bli ifrågasatta alternativt är dem inte mottagliga för konstruktiv kritik. Jag kan säga att jag väljer mina tillfällen.


Jag uppskattar att umgås med människor som bara kan vara tysta och samtiidg uppskatta varandras närvaro och gester. Dem som inte behöver fälla en negativ kommentar om andra för att känna sig bättre själva, inte försöka söka bekräftelse genom att avsluta en mening genom att säga "eller?" alternativt "ja det är iaf så jag uppfattar det, men å andra sidan är ju det bara jag...tihi".


Jag har en ny kollega, som hela tiden ska försöka läxa upp och tillrättavisa. Som att jag inte är en egen individ och kan fatta beslut själv. Jag uppskattar dock att han är informativ men jag stör mig på att han är... så intensivt pretto och försöker bara visa sig...som en tupp, i hönsgård. Aaaargh. *Sussi sliter sitt hår! Jag är inte den som inte tar in nya perspektiv på saker o ting, snarare tvärtom. Men när någon försöker pracka på mig något blir jag anti, per automatik.


Oh, well, den här dagen började dåligt. Nu ska jag se till att avsluta den av bra. Spackla det sista i hallen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0