Tenerife


Hej, jag är tillbaka. In facto- jag har varit hemma i några dagar. Har nu börjat ta Imurel, som gör huden känslig för UVA och UVB-strålar. I och med det faller det sig fullt logiskt att jag börjar med den efter semestern. Imurel tas för att sänka kroppens immunförsvar, mitt är som bekant överaktivt och tror att jag har en infektion fastän jag inte har det- vilket i sin tur utvecklats till Ulcerös kolit. Annars äter jag kortison, asacol och lite annat.

Jag är stolt ägare av den största dosetten från Apoteket, nä skämt å sido...men jag har en dosett.

F.ö. har jag haft inskolning idag, första dagen på nya jobbet. It was fun.
Efter det blev det fika i Sollentuna C med Tine, vi var med om en awkward situation- där jag hade gjorde en show off av mitt poker face och Tine knappt kunde hålla sig från en skrattattack. Två killar, årgång yngre sätter sig vid bordet bredvid oss och försöker inleda en konversation med Tine- hon hör ingenting och går lite diskret där ifrån och möter mig i kön. Vi disskuterar huruvida dessa yngre män försöker köra en "pick up", en väldigt lame sådan. Färdigbeställda går vi tillbaka och den ena killen gör ett nervöst försök att påbörja en konversation. Jag kan inte hålla mig och börjar fråga ut honom lite. Han blir nervös, jag frågar "jag bara undrar, är du nervös, du verkar lite nervös"...varpå han erkänner....och gnider sig lätt i pannan "jaaa, lite". Och jag säger "du vet att det inte blir bättre av att tänka på att du är nervös"....Han:"jaaa...men det är ju så svårt, att inte tänka på det". Det visade sig att dessa unga män...som först sa att dem gått ut gymnasiet för 3år sedan men efter att fått höra att vi är födda 84:a ändrar födelseåret till 1985, vilket jag är ganska snabb på att påpeka. Han blir lite lätt svettig och kliar sig återigen i pannan, ovanför glasögonen och säger "ja, minus 3 år då"...ptja, you go figure. Oh well, dessa killar var på rymmen från Åkersberga och hade ingen aning om att man inte behöver bo i Sollentuna för att befinna sig i Sollentuna Centrum (jag menar, doh, dom var ju där...hur kan man inte tänka utanför ramarna?). However, det var kul och Tine höll på att bryta ihop :D

Imorgon fyller jag år och ska på indroduktion av keramikkursen jag anmält mig till.

På måndag, ska jag påbörja en kurs i teckenspråk.

Mycket som pågår nu, det är trevligt.

Jag funderar på att köpa ett Japan Rail Pass, 14dagar, Green 1:a klass...för att öka bekvämligheten för att ta mig runt under min vistelse, när jag vill- hur jag vill. Emine kommer säkerligen vara i skolan dagtid- vilket innebär att jag har massor av alone time om dagarna. My cup off tea. Missförstå mig rätt, jag har alltid uppskattat att göra saker själv- dock aldrig fel med trevligt sällskap- med betoning på trevligt. Vill se Kyoto, Nara, Kumamoto, Osaka, Nagoya, Mount Fuji... :D Kyoto vill jag se efter att ha sett Lost In Translatoin (jag är säkert ensam om det). Men efter att ha sett den varje kväll i ca två veckors tid hade jag inte tröttnat på tanken, så jag antar att det är for real ;P


Sova...kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0