Olycksfågel.

Som ni vet verkar inte bilen fungera som den ska och nu har jag även råkat ut för att ha pajjat mitt acesskort, rfid:t är av och således går det inte att läsa i spärrarna. Sparat kvitto? yes, men hittade jag det? Nä. Men med lite mer fokus på letandet hittade jag det, bakom micron?!


However. Jag tror inte på det som kallas för "olycksfåglar", dvs. personer som alltid tycks drabbas av något tråkigt. Jag hävdar att tillfälligheten i kombination med förhållningssättet till det som händer är det som avgör om personer blir till olycksfåglar. Det vill säga, deras utstrålning och fokus på det. Tar man det som en "klackspark" så försvinner motvindskänslan snabbare än om man väljer att tänka "det händer alltid mig". Min teori är alltså att det som avgör intrycket av händelsen är hur man rent psykiskt upplever den, förvisso kan man uppleva att det är stark motvind men man väljer hur man påverkas av den.

Och motvind har jag just nu, solen lyser inte riktigt. Men man vet även att det har ett slut, precis som det goda i livet. Bara det att man tycks förskingra de bättre stunderna lättare än när man drabbas av något mindre lusftyllt. Upplevelsen blir då att "allt" kommer på en gång. Eftersom man är mer uppmärksam på det som går fel än det som faktiskt flyter på.

Därav har jag oftast en lättsam inställning till det mesta och jag bryr mig inte om att det händer, för det gör det ändå. Det jag aktivt lägger fokus på är att få det löst, ur världen, bort. :) Eftersom det snabbare blir löst då, oh rly!?

Nu ska jag faktiskt strunta i allt strul och lägga mig på soffan tills Tine hör av sig, hon ska på date och jag ska in till SL-center (ända stället man kan byta sitt acesskort). Vilket är värdelöst. Jag ska även fråga vikten av att ha kvittot, spärrvaktrna (frågade 2st) hävdade starkt att man behöver kvittot som bevisar att man köpt det, det kan jag väl köpa på sätt och vis, men själva kortet har ett nummer (på baksidan) som borde vara kopplat till rfid:t (ett chip som lagrar information) och således borde dom även kunna fiska fram information om att jag laddade kortet i onsdags och då känns kvittot överflödigt. Man kan registrera sitt kort på SL:s site, ifall man förlorar det, men då är min fråga om man behöver kvittot då med för att få tillbaka sitt betalda kort. För om det behövs är tjänsten i synnherhet värdelös, då det egentligen inte spelar någon roll om man registerar det eller inte...är du med?

Ringde folksam och dem hävdar att det inte är pga. bärgningen som mina ABS har gått i lås,. Jag saknade bärgningskrok, även om det var så att bärgarkillen löste problemet genom att dra upp min bil i höger framhulj , samt spänna fast den i hjulen så är det inte troligt att felet uppstod då. Say what?!
Jag hade frågat innan om jag skulle åka och köpa en innan han börjar bärga den, jag menar bilen kunde gott o väl stå kvar där den stod, men nix. Jag hade onda aningar. Jag gillar inte att säga "vad var det jag sa". :P

Jag ska återkomma imorgon om att dom ska bärga den till öppen verkstad så får dom konstatera felet. Oavsett så är bilen försäkrad för vagnskador och allt där till. Det är bara trögt att vänta.


Very well. Vi får se hur det går!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0