Mars, April och Maj.

2:a mars idag, 11:e ferbruari började strulet med bilen- idag är det löst, enligt verkstaden. Jag får se när jag hämtar bilen imorgon. 750kr i kostnad, felet var inte som jag befarat- ABS-haveri. Tydligen bakhjulet som blivit låst pga. att jag satt fast och en felkod dök upp. Som verkstaden nu programmerat om. Märkligt dock att det är bakhjulet som knasar när det var i framhjulet jag hörde mysyiska ljud och upplevde som den felande länken.

Ringde försäkringsbolaget och skrotade min skadeanmälan (eftersom kostnaden inte var i närheten av självrisken), dem blev förvånade att jag hörde av mig om det. Tydligen är människor så lata att dem struntar i det, vilket gör att försäkringsbolagen har en hög med ärenden som egentligen bara ska raderas. Det är inte svårt att räkna ut att det blir rörigt för dem på försäkringsbolagen, när det ligger massa ärenden som dem inte vet vad dem ska göra med. Jag kunde glatt lätta dem med att radera ett, helt av egen maskin.

Killen jag pratade med blev lite stressad över att jag så kvick (hans egna ors) och kände pressen över att han också skulle möta med samma respons. Varpå jag förklarade att jag är van och även van att andra inte hänger med när jag pratar, jag är sällan stressad, jag vill bara ha saker ur världen, sagt och gjort, over and done with. Han sa att han sällan möter personer som är så "kvicktänkta" och "med på galoppen" (jag strundade i att ifrågasätta hans ordval). Jag suger åt mig och formar en egotripp, men är människor verkligen så...slow? Eller kanske rent av medvetna och helt enkelt förbannat lata? =) Jag som anser mig själv stundvis vara lite väl bekväm ibland.

Oh well, jag borde veta- jag har jobbat i butik- vissa vill inte förstå, fastän dom gör det.

Jaha, 12:e maj bär det av på ännu en resa med jobbet :) Sol och badjobb ;D Kan inte klaga.

Sedan den 22:a maj bär det av till Japan. Vilket innebär att jag bara hinner hem, tvätta och packa om innan det är dags att sätta sig på ett flyg igen. :)

Innan dess ska jag slänga ihop en försenad födelsedagsfest, jag tycker dock det är att ta i när jag säger födelsedagsfest, dels för att jag helst ser att dem som kommer, kommer utan tvångspresent. Vi kallar det fest. Enklast så. :) Överreklamerat med födelsedagar och annat ståhej, från min sida sett. Andra kan tycka det är det trevligaste som finns att fira högtider, ge och köpa presenter vid födelsedagar. Jag tycker dock att det är roligare att överraska, mer spontant med vardagspresenter. Observera att presenter inte nödvändigtvis behöver komma i paketform, jag tycker en fin present är att få bilen tvättad, som jag fick av Emelie efter att jag hade varit på Tenerife. Eftersom jag kommer komma ihåg den gesten mycket längre än en present uppskattar jag den mer.

Hallen börjar komma i ordning, har målat varv nr2 nu men har inte beslutat om en liten del till ska få samma färg. Ska ta över Tine för att få lite feedback. :) Kulören jag valde heter kärleksört. Så nu finns det kärleksört och lingonshake på väggarna. Fyndiga namn har dom, Alcro, ett lite spännande val kan vara hubba-bubba, eller blupp- blubb.

När hallen står klar vill jag gärna fixa vardagsrummet/rummet, det är en tråkig grå tapet nu. Som bara är. Den får gärna vara, fast någon annan stans :)


Nu har det blivit dags att bege mig iväg på keramikkurs. Målet ikväll är att få in tekniken för att centrera leran, det ser ju så enkelt ut ;P Lyckats en gång, det är en gång av ungefär fem försök.

7:april startar en skulptureringskurs, där finns möjlighet att prova på skulpturering i lera, gips...och i ett material jag inte har i huvudet. Det roliga med den här kursen är att jag och Tove ska gå tillsammans.

See you!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0