Bira bira bira...bäss bäss bäss?!


Idag har jag inte direkt haft medvind och jag är väl medveten om att klagsång och gnäll inte gör något bättre, snarare tvärtom. Fokus samt energi läggs på helt fel saker.

Jag stör mig inte på mycket, men människor som gnäller över saker dom i stort sett bara kan påverka själva är ganska störigt. Och hyfsat avtändande, om det gäller någon som väckt ens intresse.

I kvällens inlägg tänkte jag förtälja min stora last.


Susannes välsmakande last, Pripps blå med flädersmak.

Ja, jag gillar pissöl, med flädersmak. Dock har jag kommit till insikt att säsongen snart är över och förmodligen tas dom ur sortimentet, vilket innebär att jag måste köpa dom sista nere på Tempo i helgen. Bunkra inför vintern, jag tänkte gå i ide nämligen. Får se vad chefen säger om det.

Min kollega Robin påpekade här om dagen att jag är kort. Nä?! Det visste jag inte. Följdfrågan efter hans konstaterande, mindre påhopp, var: "Shit, Mega-Sussi, hur kort är du egentligen?"....Med betoning på kort.

Jag föredrar givetvis att säga att jag är 153cm, lång. Inget annat.

Nu ska jag dricka en öl.


Kommentarer
Postat av: Sophia

haha, jag vet hur det är att bli kallad kort fast jag är en bit längre än dig, 162 cm är jag. De är inte sådär jättekort egentligen!? De flesta av mina vänner är lika långa. Jag hade dock inte viljat bli så mycket längre!! :)

2010-09-18 @ 19:48:39
URL: http://brokenenglish.blogg.se/
Postat av: Myaraq

FLÄDER?!?!? Jag har missat!! ÅH½½

2010-09-19 @ 09:58:36
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Susanne

Skynda skynda, du kanske har ett par i din affär nära dig :)



Ja, man kan inte göra så mycket över sin längd. Det som fascinerar mig dock är att ingen uppfattar mig som så kort, förrän dom ställer sig bredvid mig.

162cm räknas till långskånk, från min vy sett ;)

2010-09-19 @ 22:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0