Materiallist, javisst.


Eftersom jag pratat mycket om att jag saknar Emine så såg jag till att boka en biljett igår. Tokyo t/r.

Jag har tjänat ihop till halva biljetten via traderaförsäljning, så det är jag värd.

Belöningssystemet i huvudet på mig är hyfsat aktivt just nu, eftersom jag precis skickat iväg en uppgift i webbdesign klickade jag hem lite nya träningskläder- för det är jag också värd.


Btw. jag har legat sjuk i två dagar.
Vilket gav mig tillfälle att sälja min tjock-tv, eftersom jag numera är med Philips LED. =)

Materailist? Javisst.

Nä, skämt å sido.
Jag kan stundvis gilla materiella ting men jag väljer att inte mäta det i ökat människovärde- som jag upplever många gör. Alltså, man är det man äger- inget jag förespråkar.

Och, ibland kräks jag på att vi i väst klagar på småsaker som just materiella ting när det finns människor i världen som inte ens har en bråkdel av det drägliga liv vi lever. Detta i sin tur gör att mina drömmar om att göra en volontärresa vuxit sig ännu starkare.

Gott Nytt till Er där ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0