Stormsteg.


Faktum är att Julafton närmar sig med stormsteg (i ordets bemärkelse). Här utanför råder det en mindre storm, med snöfall. Jag klagar inte, jag konstaterar fakta. Eftersom jag inte är förtjust i högtider men ändå uppskattar gemenskap försöker jag anpassa mig lite, har köpt en liten gran och även hängt upp en julstjärna.

Jag har lärt mig att uppskatta Julen trots att mina 25 senaste jular har varit en aning...tomulta, men eftersom jag har för vana att vända saker positivt så kan jag inte annat än att njuta av viklädd mark och doften av lussebullar.

Så idag, dagen till ära, står jag och bakar lussekatter.

Men om jag tolkat traditionen rätt så bakar man innan Lucia- eller lagom till Lucia? Detta innebär att jag är en vecka sen...tror jag?

Hur som skrek jag, nästan, av förskräckelse när jag bad om två påsar saffran och notan landa 60kr.

Jag tänkte "på min tid när jag satt i kassan på Coop så kostade minsann en påse saffran 12:90kr"

Köpte en triss i hopp om att inkassera mina 60kr.

Men nä- nit. Varför vinner jag aldrig på lotteri nu för tiden? När jag var liten vann jag i vilken lottkiosk jag en tog mig an.

Är det möjligt att alla lotter var vinstlotter?

Kan inte vara sant- då raserar ännu en av mina illusioner.

Gosh, det har varit två traumatiska dagar i mitt liv.



Från det till något annat, hur får jag min AirPort Express att synka med Spotify?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0