Bilköps-ångest?


Hey!

Jag håller på och väljer bil här, det är lite smått traumatiskt ;)

Pendlar från att Aygo är fräsig- men minst praktisk om man ser på utrymme, till att Auris eller Prius är den bilen som är mest praktisk, eller Yaris.

Ja...så här håller jag på :P

Mest förnuftigt, rent ekonomiskt vore en Aygo- billig i drift- billig försäkring och även miljöklassad.

O så kan man välja röda outlines på hastighetsmätaren samt varvmätare. Det är ballt!
Även ha kromade sportpedaler och avgasrör. och en sportig spoiler. (Det kan man förvisso välja på de flesta modeller)

Yaris, Auris och Prius har en inbyggd "färddator"- alltså en navigator. Men det kan jag köpa till Aygo, en extern.

Om jag kollar på det rent ytliga, showmässigt?- Ja, ska jag köra bil ska jag köra med stil ;)

Men faktum är att det praktiska är viktigt, val av motor, diesel eller bensin? Helhybrid eller halvhybrid? Växellåda- Manuell eller Automat? Och storlek...hur många gånger kör jag runt på personer som behöver massa plats för långa ben? Let's try...NEVER. Men det KAN ju hända, å andra sidan är det deras val om dom vill åka med mig ;)
Hur många gånger har jag behövt massa plats i bilen för att jag handlar så mycket?....eeeh...här kan vi också smaka på ordet ALDRIG.


Ptja...hur vore det om jag drog till Toyota och provkörde dessa modeller och fatta beslutet därefter?

Bra Sussi...du kan ju det här med att köpa bil.

Dags att sova, behöver åka till Danderyd sjh. imorgon  (pre work) för att ta blodprover- kommer inte vara någon form av mineralbrist- as usual. :)


Ps. Ja, jag har snöat in på Toyota. Men kom gärna med förslag på andra märken- så kan jag kanske överväga att ändra mig i mitt fokus.


Kommentarer
Postat av: DAniella

Asså ja bara undrar, är du 18år eller 26 år gammal? Ska du köpa Aygo och sporta till den, det är som att sätta ett spelkort på sin cykel så den ska låta som en motorcykel när man cyklar snabbt. Hade vart häftigare om du hade en kundvagn med sportpedaler än en Aygo.

Postat av: Susanne

Må hända att jag är ett förvuxet barn :)

Det intressanta är att du väljer att bli stött av det.



Mvh/Susanne

2010-11-30 @ 21:27:53
Postat av: frikadellen

OJ bilar... sånna där med fyra hjul och ratt alltså?



2010-12-02 @ 09:47:21
URL: http://frikadellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0