This is Sweden.


Inser nu att ordet "computaa" tappde sin klang när jag inte skrev ut att det ska uttalas med japansk brytning.

Men nu gör jag det...prova säg computaa (lägg till japansk brytning).


コンプタア = konputaa = computer = dator.

Japanerna har inte bokstaven M i något av sina alfabet, såvida man inte tillämpar rōmaji när man skriver ut ord.

Idag har jag varit på alla svenskars möbelhus: IKEA. Jag köpte en minigran och minikulor att pynta med. Men enligt Tine får jag inte pynta den innan första advent, så här sitter jag med en naken gran som inte kan pyntas. Alla svenskar pyntar första advent, inte en minut tidigare eller senare.

Men, ypperligt tillfälle att styra upp en glöggkväll slash julgranspyntning- lagom svenskt :)


Adios!

Kommentarer
Postat av: tine

man får ju pynta när man vill! men jag tycker att det är mysigt att pynta på första advent :) vi kan dricka glögg utan att pynta... äääälskar glögg.

2010-11-20 @ 21:55:07
Postat av: Susanne



Så klart man får =)



Drog bara upp en företeelse.



Jag tycker det var ett ypperligt tillfälle att slå ihop båda :)

2010-11-20 @ 22:25:33
URL: http://soudesune.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är så härligt när julen börjar komma. =)

2010-11-23 @ 16:09:59
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0