Förtidsröstat, check.


Idag kan jag med gott samvete slappa på soffan hela em/kvällen.

Jag har varit en duktig medborgare och gjort vad jag kan för att påverka sveriges regering. Många har åsikter om vad man röstar på och frågar ofta varför. Så starka åsikter ibland att jag ibland undrar om dom är politiskt aktiva och gör satyg, det är min bild av extremister. Okej, okej, det finns visserligen politiskt aktiva som inte är extremister, som inte förstör för andra.



Skrämmande många framhäver soffligare som något positivt, något att vara stolt över. Förklara gärna för mig om jag missförstått hela idén med att skita det som styr landet du bor i. Det är inte svårt att läsa på om partierna, gör man det blir valet något enklare. En annan sak som förvånar mig är att människor röstar, utan att riktigt veta vad dom röstar på. Deras val är ganska ofta baserat på en fråga, övervägande smal sådan. Jag kan inte mycket om politik, men  min upplevelse är att mandatperioden är för kort för att som medborgare märka en större förändring och ofta lovar dom saker, enbart för att vinna en extra röst. Men det jag tycker är nyttigt att ha i åtanke är att dom överdriver, för att kamma hem röster, ja, samt är det här frågor som vi medborgare kräver svar på, som dom behöver hitta en möjlig lösning till. Om denna lösning är effektiv eller inte återstår att se när dom sjösätter den och innan det  händer ska frågan också röstas om, internt mellan partierna som fick tillräckligt mandat för att vara med i leken. Allt detta tar lång tid, ibland så lång tid att det hinner bli val igen, igen och igen. Summa sumarum...vi märker inte någon större skillnad.

I Lapplands Väsby; Runby, förtidsröstar man i en hembygdsgård. Lite charmigt.

Jag har även varit på ett shape pass, passet är baserat på funktionell träning. Så som balans och styrka, övningarna aktiverar hela kroppen. Lät som ett bra alternativ för mig som känner att jag tappat balanssinne efter att ha slutat med Judon. Mitt betyg på passet var, excellent, det var inga konstiga snurrar, krävde inte så mycket av koordinationen. Den har alltid varit rätt kass hos mig. Men jag har blivit lite bättre, genom att jag velat bli bättre. Simultanförmågan är inte på topp heller, jag kan sällan lyssna samtidigt som jag gör annat. "Men du är ju kvinna!?", som att det är någon övergripande referens att gå på. Det är som att säga; om en kille har stora händer, har han stor kuk. Typ.


Middag; Macka.


Kommentarer
Postat av: Sophia

Jag väntar nog till söndag att rösta altså, har inte bestämt mig riktigt ännu =P intressant blogg förresten :)

2010-09-14 @ 18:31:08
URL: http://brokenenglish.blogg.se/
Postat av: Susanne

Tack! =)



Rösta du på söndag, jag röstade idag för att jag är på jobbet på söndag.

2010-09-14 @ 23:04:28
URL: http://soudesune.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0