April, April...


Hej!

Trodde ni verkligen att jag skulle sluta blogga, bara sådär?!

Men april, april.

Ni har förmodligen inte ens haft vetskapen om att jag lurats om att lägga ner den här verksamheten.
Bortsett från att jag varit frånvarande en period och nu drar ett väldigt utdraget och fyndigt aprilskämt.

Iaf, vad har jag haft för mig, mja...inte så överdrivet mycket- i ganska vanlig ordning.

I helgen har jag dock varit på Skopan, en butique a la second hand här i Väsby, inhandlat ett stycke örngott och virkad spets till en summa av 15kr, av detta sydde jag en kasse.

Denna kasse ska fungera som ersättare till den vanliga plastkassen- den kostar 1kr (har till och med sett några som tar en halv förmögenhet på två kronor), tar plats i lådan och är inte ypperlig för miljön.

Den enda praktiska funktion plastkassen har är att den (i de flesta hushåll) fungerar som soppåse, samt att den gynnar affären genom att man går runt som levande reklampelare (som man betalar för, inte får betalt för). Inte för att jag stör mig på det sistnämnda, men det är ett faktum.

Jag tycker inte de miljövänliga tygpåsar man kan köpa i butik är fina och har länge tänkt att jag ska göra en egen.

Nu är det gjort.

Resultat:


Vad tycker ni?



En liten bubblare, jag bjuder på den.

Das was alles.

Ps. Jag handlade mat med favoritgrannen också, det gjorde helgen en aning mer social än den varit innan.

Ps2. Vi ska kanske ses en omgång två också, min sociala kompetens kommer spränga alla mätare efter den här helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0