Ingen öl...


Syfestivalen igår var en ren kreativboost för mig, eftersom jag var där själv gick jag runt utan att tänka på något annat än just det som fanns där. Jag gick runt med ett konstant nöjt flin och jag matade mig själv full med ny inspiration och idéer hoppade i huvudet på mig. Blev inte mindre sugen på en Janome 7700QCP- symaskinernas Rolls Royce. Jag tror att det är efterföljaren av Janome MC6600P.

Den sägs, och är delvis min egna upplevelse, otroligt synkad med framatningen av materialet och nålens genomträning i tyget. Vilket gör att det inte blir överhopp i stygnen, ingan jobbiga knutar i spolen och den klarar i princip vilket tyg som helst. Även det slirigaste silke som är en mardröm att sy i, eller trikå. Goosh! Det är som en mindre orgasm för själen att sitta vid den.

Att den har en mängd olika funktioner jag har väldigt lite kunskap om gör den bara mer spännande att äga, eftersom det öppnar dörren fler skaparmöjligheter. Jag vill gärna köpa en maskin som både quiltar, klarar de flesta sömmar- utan problem, finns billigare alternativ men inte som har denna fantastiskt synkning i frammatningen. Very well, i min extas glömde jag att fråga om prislappen på min framtida leksak. Kanske lika bra, eftersom jag förmodligen inte kommer ha råd med den på ett tag.

Eftersom Tine varit på 40års fest kvällen innan, kommit hem vid tre tiden, var hon inte jättesugen på öl- förståeligt. Vi pratade om filmkväll, men när kvällen kom var hon...onåbar? Det visade sig lite senare att hon somnat. Lika bra för mig som var tvungen att gå upp 05:00 idag för att åka till Danderyd Sjh. för ytterligare blodprover.

Inte fått någon respons på blodproverna jag lämna, så jag antar att det inte är något akut :)

Avslutade dagen med en andra rond i teckenkommunikation, kursen där jag lär mig stödteckna (alltså inte teckenspråk). Det är kul, men jag kan säga att min inlärning kanske inte är på sin topp efter en heldag. Jag har turen dock att jag oftast lär mig ganska snabbt, oavsett omständigheterna. :)

Nu är det dags att sova, igen, det har varit en lång dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0