Spoiled.



Försöker hitta röda och lila byxor, alternativt jeans, men det verkar omöjligt. För ett tag sedan hittade jag ett par mörkblå byxor i fin manchester, men de var lite låga i midjan för min smak. Jag är nu på jakt efter ett par med högre midja, gärna sådana man får en päronrumpa i.

Jag har ofta i huvudet vad jag önskar, en bild, långt i förväg...några månader senare finns det i butik, hos alla stora kedjor. Men ofta har jag redan tröttnat och är inne på annat spår. Nämnde jag att jag var ombytlig? :) Jag är stundvis ganska girig och kräsen- jag skyller på att jag är yngst i familjen och alltid fick det jag pekade på. Nä, så var det förvisso inte- alla gånger, men jag såg till att få min vilja igenom även om tillvägagångssättet inte var att skrika mig till det. Nu handlar det inte enbart om materiella ting, utan andra, mer viktiga delar i livet, upplevelser.

Jag är girig vad det gäller tid också, jag tror att jag ska hinna en miljon saker på minimalt om tid, eftersom det fungerar rent teoretiskt i mitt huvud- men väldigt sällan i praktiken ;)

Planering och framförhållning är, som jag tjatat ganska mycket om, inte min starka sida. Men jag försöker :P

Ofta vet jag vad som behöver göras, men har dåliga ovanor i stil med att "äsch, jag tar det sen..."

Må hända att andra uppfattar mig som slarvig, det gör åtminstone jag själv :)


Jag kan stundvis skylla mina föräldrar för mitt bortskämda beteende, men det är mitt vuxna ansvar att ändra på det när jag är såpass medveten om det. Eftersom jag inte är bekväm i det- när jag ser beteendet hos andra blir jag en aning obekväm och ser sidor hos mig själv. Vilket gör att jag känner mig illa till mods. Jag säger inte att det är fel, eftersom det finns få saker som faktiskt är fel. Det jag försöker få fram är att jag vill sudda ut beteendet lite.

Bekväm kommer jag dock alltid att vara :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0