Hälsokost.


God Morgon!

Sitter med en varm vetekudde på magen, införskaffade en här i veckan.  jag har återkommande molande värk i min inflamerade tarm.

Värmen och tyngden från kudden lugnar ner smärtan en aning och den blir inte lika påtaglig. Borde vara effektiv för kvinnor med mensvärk även bra för alla annan typ av värk också. Provade att ha den över nacken och axlarna när jag hade träningsverk- superskönt.


Tjejen som jobbade i Hälsobutiken blev lite nyfiken på varför jag ska köpa en vetekudde och jag förklarade min situation. Hon rekommenderade mig även några tillskott samt psylliumfrön.

Jag har psylliumfrön i min nötmüssli, psylliumfrön bildar en skyddande hinna i tarmen. Blöter man psylliumfrön ser man att fröt fårn en geggig hinna runt sig.

Tillskotten var för öka nedbrytningen av laktos samt en Omega tabiett (som mer eller mindre är bra för alla) men för dem med tarmsjukdom kan det vara mer avgörande.

Det är värt ett försök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0