1,5h i solsken.


Jag vaknade till takdropp, solsken och fågelkvitter runt åtta- mycket angenämt. Vid elva gick jag och Tine ut på en riktig långpromenad, vi gick 9,4km- för att vara exakt. Det tog 1,5h att ta sig runt hela sträckan. Jag är hyfsat nöjd över vår prestation och vi avslutade promenaden med en överenskommelse om att vi ska göra detta till en veckopromenad.

Efter en behaglig dusch, frukost nr2 och té har jag lagt mig till rätta i sängen för att läsa Norwegian Wood av Haruki Murakami. Jag är lite svårflörtad vad det gäller fiktion och skönlitteratur överlag, uppskattar mer fakta och naturvetenskapliga böcker. Men denna fångade mitt intresse av egentligen bara en anledning- den utspelar sig i Japan. Sedan att just denna fiktion känns hyfsat realistisk gör att den bara växer efter varje kapitel.

Jag skrev ett lite längre inlägg här, som försvann...som jag av ett förbluffande intresse för att läsa, har väldigt liten lust att skriva om.

Så vi sätter P här.





Kommentarer
Postat av: Frikadellen

Jaså den är en bok från början? Jag har bara sett reklamen för filmen som kommer snart...



och ja, jag fick lite hybris bakom ratten för några ögonblick och tyckte att jag minsann kunde (kryp)köra hela vägen fram. Karln hindrade mig.

2011-03-21 @ 20:43:40
URL: http://frikadellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0