Tarmen


Min tjocktarm har återhämtat sig från inflammationen- därför mår jag även bättre. Logiken flödar ;)


Tummen upp.


Nu återstår bara en månads behandling med stolpiller. Fucking A man.

Did you know?
Att en hög konsumtion av fettsyran Omega-6 ökar risken att utveckla sjukdomen.
Livsmedel som innehåller Omega-6 är (trummvirvel):
* Majsolja
* Solrosolja
* Sojaolja
* Sesamfrön och Sesamolja

källa: livsmedelsverketwikipedia samt min läkare + dietist på Danderyds Sjh.

Vill du minska risken att drabbas av Ulcerös Kolit kan du försöka undvika att halsa majsolja. Många av dem som försöker bli kvitt detta beroende upplever vissa svårigheter till en början- men det är som alla beroenden- suget avtar med tiden. Svettningar, darrighet och frossa  är vanliga symptom vid nedtrappning.



Kommentarer
Postat av: frikadellen

Okaj. Om man redan haret (inte jag, killen, men det kanske du visste) Hur risky är dessaoljor då? Vi brukar nämligen fira in helgen varje fredag med ett stort glas olja. Addicts. i know.

2010-12-12 @ 19:35:32
URL: http://frikadellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0