Pik (uppåt)


Bloggbesökarna nådde en pik igår, 48 besökare, varav 5 unika. Idag har ni unika besökare ökat till 8st. I like.
Jag hoppas ni är återkommande- känns ganska övärt att skriva till noll läsare. Nej, fel av mig det är inte kvantité man ska räkna, det är kvalité. Även om jag gärna vill fläta ihop båda ;)


Att jag patetiskt nog är den enda (siffra tagen från bloglovin) som följer min blogg talar vi inte högt om. OKEJ?!
Men hey, någon måste vara den fösta.

Eftersom jag är en ganska bra arbetstagare ryckte jag in och jobba idag och fick nyligen ett samtal av chefen, jag  behövs tydligen imorgon också. Det är bra, då hinner jag förbereda inför nästa veckas exponering. Thumbs up!

They can't live with me, they can't live without me. ;)

Jag är ganska bestämd på jobbet, mest för att få andra till att göra det dom ska göras. Jag har inte varit någon fena på att ge direktiv som sedan följs. För det funkar tydligen inte med en enkel "kan du fixa det här?" och sedan förvänta mig ett engagemang och resultat. Men efter att jag provat en ny taktik; förklara varför det ska göras, sedan visa hur det ska utföras och framförallt visa att man gör det själv är en hyffsat effektiv metod.

Vuxna människor är precis som barn, dom gör inte som man säger att dom ska göra, dom gör som man gör. Min teori är dels att vissa av mina kollegor är unga och tänker synnerligt omågona tankar som "varför ska jag göra det här, när ingen annan gör det?" alternativt är dom pengakåta och fokuserar enbart på sälj.

Men för att bygga en helhet i ett sälj gäller det att andra saker i en butik fungerar, exempelvis något så enkelt som rätt pris på rätt plats- det här är ett återkommande problem då företaget stundvis väljer att uppdatera priser på ett väldigt märkligt sätt.

Har man lyckats skapat en någorlunda rutin på det här området kommer den mekaniska försäljningen öka och på så vis även höjer det siffrorna för säljaren- genererar mer pengar för alla parter- utom kunden som går back, kunde har dock förhoppningsvis investerat. :)  Det är ingen hemlighet att säljare tjänar pengar på dig som kund- annars skulle det inte heta säljare. Jag har upprepade gånger förklarat det här och kanske har jag sått ett frö- det får tiden visa. Det är bara tröttsamt att upprepa sig. But that's life, i guess.

Jag har fått höra att jag är väldigt informativ- detta uppskattas av många kunder. Dom går ofta från butiken en aning klokare. Sedan uppskattar jag mötet med nya människor- man har alltid chansen att utöka sin kunskap- många gånger med  onödigt vetande, ibland något användbart till andra kundmöten.

Informativ är bra i lagom mängd har jag upptäckt, då jag tenderar att glida ifrån själva säljet i dessa situationer. I've told you this before, i know. Men kunderna blir glada.


Nu har jag skrivit ett helt inlägg om något jag inte alls tänkt skriva om. Stundens ingivelse.


Nu ska Sussi skriva klart uppdrag 2, som jag inte gjorde igår- fy mig.

Men jag eftersträvar kvalité och kvalité skrivs inte på två röda- enligt mig.



Spex på planet hem från London.


Ps. Bilden har massor med inlägget att göra, du förstår bara inte kopplingen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0