Working-retro style.


Har bränt en mixcd- efterföljaren till mixtape- eftersom efterfrågan om en ny mixcd bland mina kollegor varit påtryckande. Ptja, Robin nämnde det idag, Emil innan min semester och egentligen inte en kotte mer än dem.


Men den har uppskattats av kunder, jag fick i uppdrag att bränna en skiva till en kund då hon gllade mixen , hennes ord: "toppenblandning". Kul att få positiv respons, egoboost. Det är viktigt med bra musik i butik, för att få kunden i "rätt" stämning- det vill säga något hyfsat trallvänligt samtidigt något som känns igen- aka gamla radioplågor eller gammal 90-tals musik. I runda svängar.

Eftersom jag observerat kundflödet har jag lite hum om vilken kundkretsen som rör sig i butiken- eftersom min nya titel är så flashigt som exponeringsansvarig åtar jag mig gärna uppgiften att se till att vi har bra musik i butiken.

Dock förekommer stölder och jag har på olika sätt hotat (i textform) om alla möjliga tänkbara påföljder.



Mixcd- med en grymt hotande text.

Nu ska jag lägga mig- igen- going for rond II.

Ps. Citerar text- ifall den är svår att tyda. "Nix pix, tar du denna börjar saftblandarna snurra och säpo väntar utanför med krypskyttar & fullmatade bössor!"

Jag menar, passa er för att stjäla något från oss.

Okej, godnatt.

Kommentarer
Postat av: frikadellen

Åh det var tider det... när man gjorde mixxtapes... det har förlorat lite magi nu när man kan mixa spellistor på spotify :(

2010-11-03 @ 20:44:43
URL: http://frikadellen.blogg.se/
Postat av: Daniel

Instämmer med frikadellen, har sin charm även fastän det e enklare & behändigare med spotify å allt va det nu finns

2010-11-04 @ 15:01:48
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0