akai wain


Här sitter jag, sorterar bland bilder och dricker rött som blev över från gårdagens vinkväll med Anna.


Idag fick jag höra av en kund att jag inger förtroende. Jag blev väldigt glad över detta då jag fick bekräftelse på min eftersträvan: att se till kundens behov, göra en behovsanalys, jämföra för- och nackdelar med produkten, för att få kunden att känna sig nöjd med besöket samt att få kunden att känna sig delaktig i valet av sin produkt. Jag är alltid villig att reda på information om produkter eller tjänster jag inte har kunskap om. Tyvärr möter jag många säljare  som bortser från det här, som är viktiga aspekter för att vinna återkommande kunder. Även om jag inte kan erbjuda den produkt kunden söker har jag gjort ett försök till att hitta likvärdig eller i vissa fal rent av rekommendera en annan butik, för att även där visa att storsinthet, god attityd och service är något man vinner på, jämt.



赤いワイン= akai wain = rött vin. (På Japanska)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0