middagsfrid.se


I mitt hushåll, runt en person, ekar kylskåpet ofta tomt.


Bild på ett sorgset, tomt kylskåp.

Jag lever synnerligt ett ungkarlsliv, jag köper det jag behöver när jag är hungrig, om jag blir hungrig. Eftersom jag sällan har råvaror hemma och aldrig riktigt sett vitsen med att storhandla blir kontentan att jag då och då skippar middag, köper lunch ute och alltför sällan äter frukost. Detta är varken ekonomiskt eller vidare bra för hälsan. Så...jag fick nys om att det går att beställa hemleverans på mat OCH recept. That's awesome. Efter att ha undersköt saken närmare hittade jag en sida, middagsfrid. Jag bestämde mig för att ge det en chans, valde en 3-dagars, vilket innebär att man får råvaror för 3 middagar och 3 recept hemlevererat, varannan vecka. En liten besvikelse var att första leveransen beräknas till den 28:e september. Det är ganska långt fram. Men å andra sidan har jag överlevt utan hemleverans så jag kan gott vänta.

Jag är spänd över hur resultatet kommer bli, kommer jag bli motiverad att laga mat eller kommer jag låta varorna ruttna i kylskåpet?

Jag är glad att jag slipper gå till affären och handla mat, jag sparar tid :) Det fina med det här är att det medföljer recept. Ytterst bekvämt :D

Är jag nöjd med kvalitén kanske jag slår på stort och satsar på en 5-dagars.

Om du är intresserad så har dom just nu har en kampanj där man har möjlighet att prova på en 3-dagars för 399kr, istället för 650kr. It's worth a try.

Nu ska jag leta upp illustrationer på ackord, jag har köpt en gitarr, size junior. Förhoppningsvis tröttnar jag inte innan jag ens gett det ett försök, krukset med den förra gitarren var att den var lite stor för mina händer och lådan tog upp halva mig.

Tjing!




Kommentarer
Postat av: Emi

HAHAH det är ju iallafall fullare än mitt kylskåp och vi är två som bor i min lägenhet

2010-09-13 @ 16:19:56
Postat av: Sussi

Jahaaa...fullare, det är därför mina öl fattas och att all mat är slut. Mitt kylskåp travar runt, full och fyllehungrig.



Beställ mat, jag tror, än så länge, det är en skitbra lösning :)

2010-09-13 @ 21:39:27
URL: http://soudesune.blogg.se/
Postat av: Emi

hahaha ahhh who cares, jag skall ändå flytta om 2 veckor ^^ I japan får jag leva på ramen och onigiri för jag lär ju inte direkt laga mat ...im so lazy eller så e det kanske så att det är tråkig att laga mat åt sig själv?

2010-09-13 @ 22:43:34
Postat av: Sussi

Ett tips till Foad då :)



Kanske en mix av båda. Jag kan tycka det är ganska skönt att laga åt mig själv. Blir inte lika mycket o laga, framförallt inte lika mycket disk och jag behöver inte höra mig för vad som kan tänkas passa till middag :)

2010-09-14 @ 06:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0