Återkommande.


Nu har jag återigen bokat tid för en koloskopi, det känns inte jättetrevligt att behöva gå igenom samma undersökning på så kort tid. Men det blir inte bättre av att vänta. Snarare tvärtom. Det som känns surt är att jag blir begränsad i det jag vill göra.
Jag har slutat försöka göra planer (eftersom jag ändå inte vet hur man gör) :P Men det är när stundens ingivelse bjuder på något trevligt och då tarmens tillstånd gör att jag inte kan eller orkar blir jag en aning frustrerad.

Jag vill inte bli en inomhusråtta. Även om det stundvis är ganska skönt att bara vara hemma och ägna tiden åt serier, sy, sticka eller vad som driver en just den dagen. Men alla vet och har någon gång upplevt att efter en tid inom fyra vägger blir man ganska rastlös och bristen på socialt umgänge kan driva en till mindre vansinne. Så när det blir ett problem, att jag inte kan gå utanför dörren fastän jag vill kan jag undra varför just jag blev drabbad- även om det finns barn som lider, krig och andra mycket hemska saker ute i världen så blir problemet jobbigt för mig.

Men förhoppningsvis blir det bättre denna gång- om inte förmodar jag att det blir aktuellt med operation. Det vill jag i största möjliga mån undvika. Även om det kanske är den slutgiltiga lösningen.

Jag åker iaf till Teneriffe på söndag, avkoppling och jobb. Jag klagar inte. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0